zaterdag 25 juni 2011

Zittend aan uw Voeten





Aan uw voeten Heer,
is de hoogste plaats;
daarom kniel ik neer bij U.
Om bij U te zijn,
is de grootste eer;
daarom buig ik mij voor U.

Ja, ik verkies nu om bij U te zijn
en om naar U te luist'ren.
In plaats van altijd maar weer
bezig te zijn,
kom ik nu tot U, o Heer.

Mijn hart verlangt er naar
om samen te zijn,
hier in een plaats van aanbidding.
In geest en waarheid samen één te zijn,
in aanbidding voor U.

Zoals een vader die zijn kind omarmt,
ja, zo omarmt U ook mij.
U bent een Vader
die vertroost en beschermt
en ik kom tot rust bij U. (x3)

Een mooi lied van Opwekking lied 462





Je loopt je maar zorgen te maken en je maakt je druk over zoveel dingen;
toch is er maar één ding echt nodig om rust en vrede te vinden.
Dat is:
Aan de voeten van Jezus te zitten en naar Hem te luisteren.
Gewoon stil zijn en wachten op Hem

Dan kies je het goede, het beste en dat zal je niet worden afgenomen.
Het is absoluut niet verkeerd om te dienen en te proberen radicaal te zijn.
Maar we moeten ons realiseren dat we God's genade daarmee niet kunnen verdienen. Die krijgen we, omdat God zo oneindig goed is, niet vanwege onze eigen prestaties (Efeze 2: 8 & 9).

Laten we die trots, om onze genade zelf te willen verdienen, dus maar opzij zetten.
Jezus zegt tegen Martha, maar ook tegen jou en tegen mij dat er maar één ding echt nodig is en dat is aan Zijn voeten zitten en naar Hem luisteren. Al het andere volgt dan vanzelf, als we de tijd maar nemen om te luisteren en ons te laten vullen met Zijn Geest. Laat dat onze levensstijl zijn.

Ja, ik verkies nu om bij U te zijn
en om naar U te luisteren.
In plaats van atlijd maar weer bezig te zijn,
kom ik nu tot U, o Heer.
(Opwekking 462)

Juist in de eenzaamheid, op die stille plek,
weg van alle drukte waar je God zoekt en wie zoekt die vindt,
is daar God die zegt: 'Hier ben Ik!'

Je hemelse Vader verlangt naar jou.
Hij wil met je in gesprek zijn en jou Zijn liefde, Zijn leiding laten ervaren.
Echt het is de moeite waard om HEM te zoeken!
Hij laat Zich vinden! Hij heeft beloofd:

'Als je naar Mij toekomt, kom Ik naar jou!'
Je ervaart dan Zijn rust, Zijn vrede, Zijn liefde, Zijn tegenwoordigheid
Je veranderd op die plaats meer en meer naar Zijn beeld.

Geef alles in ZIjn handen
aan Zijn voeten
wees stil



Mijn lief kind
Ik weet dat je vermoeid ben
Niets om mij te geven
Je hebt hard en lang gewerkt
Je voelt je afgemat en versleten

Kom bij mij
naar een rustige en stille plaats
Weg van alle drukte en bezigheid
Laat mij Mijn armen om je heen slaan
en jou met Mij liefde omhullen

Laat mij Mijn vrede fluisteren
in de storm van je hart
Laat Mij je gedachtegang kalmeren
Luister naar Mijn liefdeslied
die ik zing in je hart

Alleen in Mij
vind je ware voldoening
Alleen in Mij
vind je waar je zo naar verlangt
Kom naar MIj
naar een rustige en stille plaats
en ontvang rust, kracht en vrede




@Silvia