zaterdag 25 juni 2011

Een zachtmoedige en stille geest



maar de verborgen mens uws harten, met de onvergankelijke (tooi) van een zachtmoedige en stille geest, die kostbaar is in het oog van God.
1 Petrus 3:4



Ik ben zo gezegend met een zachtmoedige en stille geest als model in mijn leven.
Ik moet zeggen dat ik er maar weinigen van ken. Ik ben gegrepen door de stille kracht en de zachte en rustige geest. Zelfs heel erg veel meer dan een vrouw die luidruchtig en veeleisend is op haar manier. Het is een eenvoudige schoonheid die ik niet kan beschrijven, omdat het van God is. Ik bid dat God deze vrucht in mij zal blijven ontwikkelen, omdat het iets is waar ik heel erg diep naar verlang.

Heb je de contrast en verschillen gezien van vrouwen die deze zachte en stille geest hebben en die ze niet hebben?

Lieve vrouwen en dochters van de Koning,
Wij zijn apart gezet en we moeten niet zijn of handelen als zij die nog in de wereld leven. De dingen die we in hoog aanzien houden moeten we niet vergeten, en geen parels voor de zwijnen gooien.

We moeten altijd kijken hoe we de weg bewandelen en kijken vanuit de binnenkant naar buiten. Laten we streven naar een hogere standaard, kijkend naar ons hoe we spreken, hoe we ons kleden .Laten we leven vanuit de vrucht van de Geest. Deze eigenschappen zijn: Liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing.

Laat dat de Vader verheugd en tevreden over ons zal zijn.
Wees als een Godvrezende vrouw. Een vrouw die de Here vreest.

"Wie zal een deugdelijke huisvrouw vinden? (… Want haar waardij is verre boven de robijnen. Het hart van haar heer vertrouwt op haar, zodat hem geen goed zal ontbreken. Zij doet hem goed en geen kwaad, al de dagen van haar leven. (… De bevalligheid is bedrog, en de schoonheid ijdelheid; maar een vrouw, die den HEERE vreest, die zal geprezen worden."
Spreuken 31

"Want de mens ziet aan, wat voor ogen is, maar de HEERE ziet het hart aan."
1 Samuël 16:7