dinsdag 5 juli 2011

Een roep naar God




HEER, HELP MIJ IN MIJN NOOD
NOG STEEDS RAAST ER EEN STORM DOOR MIJN LEVEN
GEEF MIJ DE KRACHT OM TE OVERWINNEN
DE ZORGEN OVER HET GEZIN ...
DAAR IK DAAR ZO OVERBEZORGD VOOR KAN ZIJN
HEER, IK GEEF HET AAN U

WILT U NIEUWE DEUREN OPENEN
HEER, SCHIJN UW GENADE OP ONS
NEEM MIJ VEILIG TEGEN UW BOEZEM
EN WIEG MIJ IN UW LIEFDEVOLLE ARMEN
HEER, DRAAG MIJ ...
ALS IK NIET MEER VERDER KAN

HEER, HELP MIJ DE FOUTEN TE OVERWINNEN
DIE MIJN LEVEN PROBEREN GEBONDEN TE HOUDEN
BEVRIJD MIJ VAN ELKE GEBONDENHEID
HEER, BOUW MIJ INNERLIJK OP
EN TIL MIJ OP NAAR HOGER GROND

HEER, HOOR DE ROEP KREET VAN UW DOCHTER
HEER, IK STEL MIJN VERTROUWEN IN U
DANK U WEL, HEER
DAT IK ALTIJD MAG WETEN
DAT U HIER BENT

U ZULT MIJ NOOIT BEGEVEN
U ZULT MIJ NOOIT VERLATEN
OP U KAN IK ALTIJD VERTROUWEN
HEER, HOOR DE ROEP KREET VAN UW DOCHTER
HOOR, DE ROEP VAN MIJN GEBED


Psalmen 23
De HERE is mijn herder
1 Een psalm van David.

De HERE is mijn herder, mij ontbreekt niets;
2 Hij doet mij nederliggen in grazige weiden;
Hij voert mij aan rustige wateren;
3 Hij verkwikt mijn ziel.
Hij leidt mij in de rechte sporen
om zijns naams wil.
4 Zelfs al ga ik door een dal van diepe duisternis,
ik vrees geen kwaad,
want Gij zijt bij mij;
uw stok en uw staf, die vertroosten mij.
5 Gij richt voor mij een dis aan
voor de ogen van wie mij benauwen;
Gij zalft mijn hoofd met olie,
mijn beker vloeit over.
6 Ja, heil en goedertierenheid zullen mij volgen
al de dagen van mijn leven;
ik zal in het huis des HEREN verblijven
tot in lengte van dagen.